2 Ağustos 2012 Perşembe

staj raporu vol. 1

olayda kullanılan kişiler hayal ürünü değildir aksine gerçektir ama isim vermem bebiş boşuna bekleme isimler yalancıktan uydurma yani;)


selam blogır alemi :D hayırlı uğurlu olsun bana ki staja başladım ki ben :D aile danışma merkezinde staj yapıyorum artıkın!!!!! dün ilk görüşmem vardı tabi ki merkezdeki sorumlu kişinin yanında giriyoruz görüşmelere. ilk görüşme ahmet adında bir çocuktu. 4-5 yaşlarında sadece kafadan oluşan çok zayıf bi çocuk ama çok tatlıydı velet :) neyse öncelikle süpervizörümüz ( başka bi isim uyduramıcam ama işte sorumlu kişi o işte) sordu ahmete birlikte oyun oynıcaz arkadaşlarımda gelsin mi dedi ama çocuk cümle kurmaya bile annesinin kulağına gidiyo. önce annesine söylüyo sonra annesi bize söylüyo. çok utangaç çok içine kapanık yavrum :) neyse 2 stajyeriz ve 2mizide istemedi bizde gudbay babişto dedik ve süpervizörümüzle görüşmeye girdiler. bizde kaldık 2 stajyer başbaşa. oturduk 2 sohbet edelim dedik. anam kız susmuyo anasını satayım. car car car car. terimsel ifadeler yok erikson kuramı yok bilişsel davranış terapisi zart zurt yok wisc-r testi falan şu kitap yok şu adam kadın... allaaaaaa bi sus ya bi sus tamam her bi boku sen biliyon en birinci sensin tamam al diploman okuma sen tamam mı annem hah yeter ki sus!!! :D hıı hııı falan dyorum aa öylemi falan diyorum geçiyorum. bi insan kendini bu kadar ispatlamaya kalkmaz ki ya yeter. dünkü sıçtığım bok abinim lan ben senin hörmet et el öp fazla da konuşma hoh! demek isterdim ama ""diyemedim ya la" mode on :D

neyse sonrasında süpervizör çıktı odadan. aileyle de görüştü falan. sonrasında bizi odasına aldı. meğersem küçük ahmetin olayı şuymuş ki ahmetin babasının öfke kontrolü problemi varmış. baba fiziksel olarak şiddet uygulamıyo ama susup susup daha feci bi şekilde patlıyo. anne ise tam aksine babayı kapatmak için çok fazla hoşgörülü ve iyi. 2 ebeveyn arasında çatışma fazla gibi grünüyo. neyse öfke kontrolü ve çocukla yapılacak düzenli görüşmeler sonucunda olayı çözmek mümkün ;)

neyse 2. görüşme de SP'li bi çocuk var adı da cemal ve ailesiyle birlikte gelmiş. özel rehabilitasyondan gönderilmişler. neyse ilk görüşme yapılacağı için stajyerler olarak biz de girdik. çocuk çok tatlı ya :/ kıyamam. sadece 1 elini kullanabiliyo ve bi de ağzını. süpervizörle dikkatimizi çeken en önemli şey ise aile oldu. genelde özürlü ya da engelli bireye sahip olan aileler genelde çocuğu kabul konusunda çok fazla zorluk yaşarlar. inkar süreçleri görülür ya da tedavi ya da eğitim görüyosa çocuktan çok fazla gelişme ve değişim beklerler. bu durumun ortadan kalkabileceğine yönelik her daim umutları vardır ama bu gelen aile öyle değildi. gayet bilinçli ve çocuğunun durumunu çok iyi sindirmişlerdi. o durumdaki bir çocuk için yürümesi koşması ya da tuvalet eğitimini tamamlamış olması beklenebilirdi ama onlar sadece konuşma anlamında ilerleme kaydetmek için geldiklerini belirttiler. çocuğun toplamda 20 kelime çıkarabilmesi ve o kadar kelimeyle hayatını sürdürmesi olanaksız olduğu için ve en az 2 kelimelik cümleler kurması için getirilmiş. çok takdir ettim aileyi. ön görüşmemizi sessiz sessiz dinledik sonra gittiler zaten :)

son görüşme de 4 yaşındaki bi kızmış ona da test uygulanacaktı fakat hem annesi hem süpervizör hem de 2 stajyer  birlikte girmeyelim dedi. hanginiz kalmak ister falan dedi. 2mizde farketmez dedik. ama kız tabi 5 dakka önce yağını paçadan salmış ve süpervizörü yağlamıştı :D "ay saçınız ne güzel olmuş böyleeeeeeğ topluyken pek anlaşılmıyodu kısa olduğuuuğ". neyse süpervizör de biz senle girelim dedi çenesi düşük kıza. bana da bugün 4te bi test için randevu verdi. tamam dedim. çıkabilirmiyim ben ozaman başka görüşme yoksa dedim.  tamam dedi bi de bana kaç milyarlar bayılıp gidip aldığı aile danışmanlığı sertifikasının verildiği kursun notlarını verdi :O benim gözler fal taşı tabi. kaptığım gibi fotokopiciye koştum :D ooooh bala gel dedim içimden ;)

 bu arada yeni gözlük yaptım kemik çerçeveli. etrafımdakilerden güzel tepkiler alıyorum ama bakalım bilemedim :)  neyse rapor bu kadar ;) gudbay!

13 yorum:

huzur dedi ki...

Hayirli olsun Panda'cim. Hayat iste biz nelere uzuluyoruz, ne insanlar var halbuki? Ofke kontrolu zannimca cagimizin sorunu, insanlar o kadar ofkeli ki ya boyle durup durup olur olmadik yerde patliyorlar ya da cinayetler, adam yaralama vs vs.

Bosver sen o kizi. Teori hicbir sey degil. Formasyonda bize anlattiklari tekniklerin hangisi kullaniyoruz ki sinifta ders anlatirken? O yuzden pratikte iyi ol sen :)

Ne diyelim, umarim stajinda mutlu ve huzurlu olursun.

gay werther dedi ki...

bizim aileye yapılan ne testler gördüm zaten yoktular :D bilim dünyasına bomba gibi düşer bak bizim aile söyliym :D gel bizle çalış sennn pandacığımmm :)
hayırlı olsun bu arada :D

operadakikazulet dedi ki...

aa hayırlı olsun lan. ben de diyom bu röportaj sırasında bi garipti demek staj peşindeymiş. baksen ya, sen psikolocik danışman gibi bişii misin?

BiGay dedi ki...

pandam hayırlı olsun.. her şeyi geçiyorum da gözlüğünü çok merak ettim yaaa.. kesin görmeliyim o gözlüğü ben (anladın sen onuuu)

O Gay; Ben de... dedi ki...

her kapının arkasında aslında ne fırtınalar kopuyor yurdum insanının :/

gözün aydın diyelim biz de...

Gay Panda dedi ki...

@huzurum valla öyle ya insan kendi derdine düşüyo misali etrafımızda o kadar çok benzer hikayeler ya da dah kötüleri var ki offf... o kızı da bi gün tenhada sıkıştırcam :D sağol huzurum ;)

Gay Panda dedi ki...

@gay wertherım valla yavrum sizin aileyi ben daha sonra alayım mümkünse şimdi hiç bi halt yapamam çünküm ;) 10 sene sonra falan of deli olucam gay çiftler terapisinde 1 nömre olacam hoh :D

Gay Panda dedi ki...

@oprahdakikazuu :D yavrum valla öyle de diyebiliriz ;) işin gay boyutunda master yapıcım ama ;)

Gay Panda dedi ki...

@bigayım :D valla o gözlüğü gösterticem ben sana bekle :D storm is kaming :D sağol çocum ;)

Gay Panda dedi ki...

@o gayım sağol çocum daha çok istediğiniz yerler işler sizin olsun ;) kopan fırtına olursa burdayız merak yapmayın ;)

kaytan bıyık dedi ki...

haydi hayırlı olsun. ben seni yeni takibe aldığım için bu yazından psikoloji gibi bişey okuduğun sonucuna varıyorum eğer öyleyse hep sevdim bu alanı. ikinci üni olarak pskioloji mi okusam diyorum ama sonra pavlovun köpekleriyle uğraşmak zor geliyor:P

Gay Panda dedi ki...

yavrum teşekkürler ;) psikolojik demesek de benzer bişey diyelim. sizinle de çok çalışıcaz emin ol ;) belli mi olur bi gün cidden çalışırız :D

pistisvejanus dedi ki...

wayyy pandammmmm helal